
Το Vindskip βρίσκεται ακόμα σε concept στάδιο και, αν χρησιμοποιεί τον άνεμο, απέχει πολύ από τη παραδοσιακή για αιώνες φιλοσοφία του «ιστιοφόρου». Το πλοίο αξιοποιεί τον αποκαλούμενο «σχετικό άνεμο» (τον άνεμο που προκύπτει από την ίδια την κίνηση του σκάφους), μέσω ειδικής σχεδίασης του κύτους, το οποίο παραπέμπει σε ένα τεράστιο «πανί». Οι μηχανικοί της εταιρείας το σχεδίασαν με βάση αρχές που συναντώνται στην αεροναυπηγική, καθώς το σκάφος, χάρη στον ειδικό του σχεδιασμό, θα «σηκώνεται» από το νερό όσο επιταχύνει, με κινητήρες υγροποιημένου φυσικού αερίου να παρέχουν την απαιτούμενη ώθηση.
Η βασική αρχή («lifting body») σχεδιασμού του Vindskip χρησιμοποιείται στο σχεδιασμό αεροσκαφών και αξιοποιεί το σχήμα του αεροπλάνου για να το ανυψώσει, ενώ οι κινητήρες το ωθούν προς τα μπροστά. Το Wind Power System του εν λόγω σκάφους κάνει στην ουσία το ίδιο, βασιζόμενο στην «χρήση» του σχετικού ανέμου, ο οποίος καθορίζεται με τη σειρά του από την κατεύθυνση, την ταχύτητα, αλλά και την ένταση του «κανονικού» ανέμου.
Σύμφωνα με την εταιρεία, ένα εξελιγμένο σύστημα πλοήγησης με αλγορίθμους που αξιοποιούν δεδομένα από GPS και μετεωρολογικούς δορυφόρους θα μπορούσε να αυξήσει ακόμη περισσότερο τις επιδόσεις του Vindskip, επιτρέποντας στον καπετάνιο του να σχεδιάσει επί τόπου τις πιο συμφέρουσες από πλευράς κατανάλωσης καυσίμου διαδρομές.
Εάν το σχέδιο αποδειχθεί επιτυχημένο, ενδεχομένως να φέρει επανάσταση στη ναυτιλία, μειώνοντας παράλληλα την κατανάλωση πετρελαίου κατά εκατομμύρια βαρέλια ανά έτος. Πηγή: naftemporiki.gr