Τα παιδιά ηλικίας μέχρι πέντε ετών είναι γενναιόδωρα μόνο όταν τα «βλέπουν», σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστημίου Γέιλ.
Πιο συγκεκριμένα, οι ερευνητές, με επικεφαλής τη Δρ. Kristin Leimgruber, υποστηρίζουν ότι τα παιδάκια κάνουν στρατηγικές επιλογές για το πότε θα συμπεριφερθούν με γενναιοδωρία, ενώ γενικά είναι πιο δοτικά όταν ξέρουν ότι οι άλλοι θα αναγνωρίσουν τις πράξεις τους και αντικοινωνικά όταν οι άλλοι δεν τα βλέπουν.
Η πρωτότυπη έρευνα αποδεικνύει για πρώτη φορά ότι, όπως και οι ενήλικες, τα παιδιά συμπεριφέρονται με τρόπο που ενισχύει τη φήμη τους όταν τριγύρω τους υπάρχουν άλλα άτομα, όχι όμως όταν είναι μόνα τους.
Στο πλαίσιο της έρευνας οι επιστήμονες έδωσαν στα παιδιά αυτοκόλλητα, λέγοντάς τους ότι μπορούν να μοιραστούν ένα ή τέσσερα από αυτά τα αυτοκόλλητα με κάποιο άλλο παιδάκι της ηλικίας τους.
Όπως διαπίστωσαν, τα παιδιά ήταν πιο γενναιόδωρα όταν μπορούσαν να δουν τον παραλήπτη, παρά όταν δεν έβλεπαν το άλλο παιδάκι με το οποίο θα μοιράζονταν το αυτοκόλλητο.
Επιπλέον, τα παιδιά έδιναν με μεγαλύτερη γενναιοδωρία τα αυτοκόλλητα που είχαν διαφανές περιτύλιγμα παρά τα αυτοκόλλητα που ήταν σε αδιαφανή θήκη, γεγονός που σημαίνει ότι ήταν πιο δοτικά όταν ο παραλήπτης έβλεπε το περιεχόμενο του δώρου.
Η συμπεριφορά των παιδιών ήταν ίδια ανεξάρτητα με το πόσα αυτοκόλλητα τους είχαν δώσει να κρατήσουν για τον εαυτό τους.
Σύμφωνα με τους ερευνητές τα αποτελέσματα της μελέτης δείχνουν ότι τα παιδιά κάνουν στρατηγικές επιλογές για το πότε θα συμπεριφερθούν γενναιόδωρα, ανάλογα με το αν ο παραλήπτης αναγνωρίζει τις πράξεις τους ή όχι. Πηγή: econews.gr
Πιο συγκεκριμένα, οι ερευνητές, με επικεφαλής τη Δρ. Kristin Leimgruber, υποστηρίζουν ότι τα παιδάκια κάνουν στρατηγικές επιλογές για το πότε θα συμπεριφερθούν με γενναιοδωρία, ενώ γενικά είναι πιο δοτικά όταν ξέρουν ότι οι άλλοι θα αναγνωρίσουν τις πράξεις τους και αντικοινωνικά όταν οι άλλοι δεν τα βλέπουν.
Η πρωτότυπη έρευνα αποδεικνύει για πρώτη φορά ότι, όπως και οι ενήλικες, τα παιδιά συμπεριφέρονται με τρόπο που ενισχύει τη φήμη τους όταν τριγύρω τους υπάρχουν άλλα άτομα, όχι όμως όταν είναι μόνα τους.
Στο πλαίσιο της έρευνας οι επιστήμονες έδωσαν στα παιδιά αυτοκόλλητα, λέγοντάς τους ότι μπορούν να μοιραστούν ένα ή τέσσερα από αυτά τα αυτοκόλλητα με κάποιο άλλο παιδάκι της ηλικίας τους.
Όπως διαπίστωσαν, τα παιδιά ήταν πιο γενναιόδωρα όταν μπορούσαν να δουν τον παραλήπτη, παρά όταν δεν έβλεπαν το άλλο παιδάκι με το οποίο θα μοιράζονταν το αυτοκόλλητο.
Επιπλέον, τα παιδιά έδιναν με μεγαλύτερη γενναιοδωρία τα αυτοκόλλητα που είχαν διαφανές περιτύλιγμα παρά τα αυτοκόλλητα που ήταν σε αδιαφανή θήκη, γεγονός που σημαίνει ότι ήταν πιο δοτικά όταν ο παραλήπτης έβλεπε το περιεχόμενο του δώρου.
Η συμπεριφορά των παιδιών ήταν ίδια ανεξάρτητα με το πόσα αυτοκόλλητα τους είχαν δώσει να κρατήσουν για τον εαυτό τους.
Σύμφωνα με τους ερευνητές τα αποτελέσματα της μελέτης δείχνουν ότι τα παιδιά κάνουν στρατηγικές επιλογές για το πότε θα συμπεριφερθούν γενναιόδωρα, ανάλογα με το αν ο παραλήπτης αναγνωρίζει τις πράξεις τους ή όχι. Πηγή: econews.gr