Amen: Το νέο κοινωνικό δίκτυο

«Όταν ένα σχέδιο γίνεται πολύ σύνθετο, τα πάντα μπορούν να πάνε στραβά» λέει ο Γουόλτερ Σόμπτσακ, χαρακτήρας της δημοφιλούς ταινίας «Ο Μεγάλος Λεμπόφσκι». Όπως αναφέρει ο Εconomist, αυτό θα μπορούσε κάλλιστα να είναι το «μότο» του Amen- μίας διαδικτυακής startup που εδρεύει στο Βερολίνο, που ουσιαστικά έχει «μεταφράσει» την ιδέα των social media σε μία υπηρεσία που είναι ακόμα πιο απλή από το Twitter. Αντί ο χρήστης να δημοσιεύσει αυτό που έχει κατά νου, γράφει ό,τι θέλει, όπως ότι το συγκεκριμένο μαγαζί είναι το καλύτερο για μπύρα, απόψεις περί αγάπης και έρωτα ή ο,τιδήποτε άλλο. Οι υπόλοιποι χρήστες, αναφορικά με την δημοσίευση, έχουν δύο επιλογές σχολιασμού: «Αμήν» (Amen) ή… «με τίποτα» (Hell No).

Εκ πρώτης όψεως μπορεί να φαίνεται απλοϊκό, αλλά μάλλον δεν είναι. Αυτό που εκ πρώτης όψεως φαίνεται για ένα μέσο προβολής προτιμήσεων, αποτελεί στην ουσία μία ενδιαφέρουσα υπηρεσία βαθμολόγησης επί παντός επιστητού. Οι αλγόριθμοι του Amen μπορούν να συνθέσουν γραφήματα σχετικά με…ό,τι αφορά τους χρήστες του, από προτιμήσεις στις μπριζόλες, μέχρι ποδήλατα, ταινίες κ.ο.κ. Το μόνο που χρειάζεται είναι συμμετοχή.

Ένα μεγάλο πλεονέκτημα για το Amen είναι ότι γενικά οι χρήστες του Ίντερνετ φαίνεται πως λατρεύουν τις «βαθμολογήσεις», καθώς θεωρούν πως τους βοηθούν να κάνουν καλύτερες επιλογές. Το Amen, το οποίο είναι διαθέσιμο ως εφαρμογή για το iPhone, πρωτοεμφανίστηκε το 2011, και τράβηξε την προσοχή επιφανών επενδυτών, όπως ο Άστον Κούτσερ και η Index Ventures. Οι υποστηρικτές του θεωρούν τη χρήση του ως «παράξενα εθιστική», ενώ οι «πολέμιοί» του το χαρακτηρίζουν μία σπατάλη χρόνου που είναι καταδικασμένη να αποτύχει.

Εν έτει 2013, δεν έχει ξεκαθαρίσει τα από τα δύο θα συμβεί. Ο Φέλιξ Πέτερσεν, ένας εκ των ιδρυτών και επικεφαλής του Amen, δεν αποκαλύπτει στοιχεία πέρα από ένα απροσδιόριστο «πάνω από 3,5 εκατομμύρια posts», χωρίς περαιτέρω διευκρινίσεις. Αν και ανεξάρτητες πηγές όπως το AppData δεν το θεωρούν ως ιδιαίτερα επιτυχές- ωστόσο μπορεί να φανεί χρήσιμο για απλές χρήσεις, όπως η αναζήτηση ενός εστιατορίου ή ενός καλού μπαρ, ειδικά εάν η εφαρμογή είναι σε θέση να γνωρίζει και τη θέση του χρήστη. Κατά τον Πέτερσεν, το Amen προοριζόταν πάντα να αποτελέσει μία μηχανή αναζήτησης που βασίζεται σε «social data».

Όσον αφορά τα έσοδά του, το πρόγραμμα είναι μία μείξη των μοντέλων του Google και του Twitter- κάποια στιγμή η εταιρεία σχεδιάζει να «ανοίξει» τις βαθμολογίες του σε διαφημίσεις. (Amen website) Πηγή: kathimerini.gr, wikipedia.org