Λίγο περίεργο αυτό το θέμα, αλλά ας ξεκινήσουμε από κάτι σχετικά καθησυχαστικό. Ας μην ξεχνάμε ότι το αεροπλάνο είναι από τους ασφαλέστερους τρόπους για να ταξιδέψει κανείς…
Αν, όμως, σας αρέσει να ασχολείστε με τις πιθανότητες -και τις πιο απίθανες και πιθανές λεπτομέρειες που προκύπτουν απ’ αυτές- θα βρείτε ενδιαφέροντα τα συμπεράσματα του ντοκιμαντέρ “The Crash”, που προβλήθηκε στο Channel 4 του Ηνωμένου Βασιλείου.
Αναφέρεται σε ένα “crash test” που πραγματοποιήθηκε σε ένα Boeing 727, με στόχο να εντοπιστεί ποιες θέσεις για τους επιβάτες είναι πιο ασφαλείς σε μία πρόσκρουση. Το αεροπλάνο γέμισε με κάμερες, αισθητήρες καθώς και “κούκλες” δοκιμών πρόσκρουσης και, στη συνέχεια, για “κακή του τύχη” χρειάστηκε να κάνει μία βουτιά στην έρημο Sanoran στο Μεξικό.
Αυτό που προέκυψε είναι κάτι που ίσως δεν ικανοποιήσει όσους επιλέγουν… business θέση στο αεροπλάνο, καθώς οι 11 πρώτες σειρές του ήταν εκείνες που είχαν τη μεγαλύτερη καταστροφή κατά την πρόσκρουση. Συγκεκριμένα στο μπροστινό μέρος του αεροπλάνου η δύναμη που ασκήθηκε ήταν 12G, ενώ στο πίσω μέρος μόλις 6G.
Επιπλέον, οι ειδικοί υπολόγισαν ότι κανένας από την first-class δε θα μπορούσε να έχει επιζήσει σε ένα τέτοιο ατύχημα, ενώ το 78% των υπόλοιπων επιβατών θα μπορούσαν να γλυτώσουν, με το ποσοστό αυτών να αυξάνεται όσο περισσότερο πιο πίσω στο αεροσκάφος κάθεται κάποιος.
Το πείραμα αυτό είναι μεμονωμένο, με τους δύο μεγαλύτερους κατασκευαστές αεροσκαφών στον κόσμο να αναφέρουν ότι κανένα σχετικό αποδεικτικό στοιχείο δεν είναι διαθέσιμο.
Τα συμπεράσματά του, πάντως, συμφωνούν με μία μελέτη της Popular Mechanics από το 2007, η οποία είχε διαπιστώσει ότι τα άτομα που κάθονται στα πίσω καθίσματα ενός αεροπλάνου είναι πιο ασφαλή, με ποσοστό επιβίωσης 69%, έναντι 56% πάνω στο φτερό και 49% στο μπροστινό μέρος του αεροσκάφους.
Σε κάθε περίπτωση, πρέπει να θυμάστε ότι η πιθανότητά σας να εμπλακείτε σε ένα αεροπορικό δυστύχημα είναι αρκετά αμελητέα (1 στα 4.7 εκατομμύρια), σύμφωνα με την ιστοσελίδα planecrashinfo.com. Αλλά αν, όπως γράψαμε στην αρχή, λατρεύετε να ασχολείστε με τις πιθανότητες, σκεφτείτε ότι, αν ποτέ τύχετε σε αυτό το 0.000002%, ίσως θα ήταν καλύτερα να είστε στο πίσω μέρος ενός αεροπλάνου… Πηγή: digitallife.gr
Αν, όμως, σας αρέσει να ασχολείστε με τις πιθανότητες -και τις πιο απίθανες και πιθανές λεπτομέρειες που προκύπτουν απ’ αυτές- θα βρείτε ενδιαφέροντα τα συμπεράσματα του ντοκιμαντέρ “The Crash”, που προβλήθηκε στο Channel 4 του Ηνωμένου Βασιλείου.
Αναφέρεται σε ένα “crash test” που πραγματοποιήθηκε σε ένα Boeing 727, με στόχο να εντοπιστεί ποιες θέσεις για τους επιβάτες είναι πιο ασφαλείς σε μία πρόσκρουση. Το αεροπλάνο γέμισε με κάμερες, αισθητήρες καθώς και “κούκλες” δοκιμών πρόσκρουσης και, στη συνέχεια, για “κακή του τύχη” χρειάστηκε να κάνει μία βουτιά στην έρημο Sanoran στο Μεξικό.
Αυτό που προέκυψε είναι κάτι που ίσως δεν ικανοποιήσει όσους επιλέγουν… business θέση στο αεροπλάνο, καθώς οι 11 πρώτες σειρές του ήταν εκείνες που είχαν τη μεγαλύτερη καταστροφή κατά την πρόσκρουση. Συγκεκριμένα στο μπροστινό μέρος του αεροπλάνου η δύναμη που ασκήθηκε ήταν 12G, ενώ στο πίσω μέρος μόλις 6G.
Επιπλέον, οι ειδικοί υπολόγισαν ότι κανένας από την first-class δε θα μπορούσε να έχει επιζήσει σε ένα τέτοιο ατύχημα, ενώ το 78% των υπόλοιπων επιβατών θα μπορούσαν να γλυτώσουν, με το ποσοστό αυτών να αυξάνεται όσο περισσότερο πιο πίσω στο αεροσκάφος κάθεται κάποιος.
Το πείραμα αυτό είναι μεμονωμένο, με τους δύο μεγαλύτερους κατασκευαστές αεροσκαφών στον κόσμο να αναφέρουν ότι κανένα σχετικό αποδεικτικό στοιχείο δεν είναι διαθέσιμο.
Τα συμπεράσματά του, πάντως, συμφωνούν με μία μελέτη της Popular Mechanics από το 2007, η οποία είχε διαπιστώσει ότι τα άτομα που κάθονται στα πίσω καθίσματα ενός αεροπλάνου είναι πιο ασφαλή, με ποσοστό επιβίωσης 69%, έναντι 56% πάνω στο φτερό και 49% στο μπροστινό μέρος του αεροσκάφους.
Σε κάθε περίπτωση, πρέπει να θυμάστε ότι η πιθανότητά σας να εμπλακείτε σε ένα αεροπορικό δυστύχημα είναι αρκετά αμελητέα (1 στα 4.7 εκατομμύρια), σύμφωνα με την ιστοσελίδα planecrashinfo.com. Αλλά αν, όπως γράψαμε στην αρχή, λατρεύετε να ασχολείστε με τις πιθανότητες, σκεφτείτε ότι, αν ποτέ τύχετε σε αυτό το 0.000002%, ίσως θα ήταν καλύτερα να είστε στο πίσω μέρος ενός αεροπλάνου… Πηγή: digitallife.gr