Πέντε σπουδαία έργα του παγκόσμιου βωβού κινηματογράφου, ανάμεσα τους και το μοναδικό «Film» που φέρει την υπογραφή του κορυφαίου Ιρλανδού λογοτέχνη και θεατρικού συγγραφέα Σάμιουελ Μπέκετ, αποκτούν «φωνή» χάρη στις συνθέσεις που έγραψαν ειδικά γι’ αυτά πέντε σύγχρονοι Έλληνες δημιουργοί...
Πρόκειται για ταινίες για τις οποίες η επίσημη παρτιτούρα δεν υπάρχει, πλέον, διαθέσιμη ή απλώς δεν γράφτηκε ποτέ μουσική.
Το αποτέλεσμα του εν λόγω εγχειρήματος που στηρίζεται στη σύμπραξη του συνθέτη Αλέξανδρου Μούζα, καθηγητή του Εργαστηρίου Film Scoring (Μουσικής Σύνθεσης για Media), με την Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής, θα παρουσιαστεί το Σάββατο 28 Απριλίου, στην Αίθουσα Νίκος Σκαλκώτα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών (20.00) .
Στην εκδήλωση αριστοτεχνικά και ανατρεπτικά για την εποχή τους φιλμς, έργα κορυφαίων καλλιτεχνών των αρχών του 20ού αιώνα, «ντύνονται» με σημερινές, νεωτεριστικές μουσικές συνθέσεις
'Ετσι, η «αφηρημένα εικαστική» ταινία «Lictspiel, Opus I» (1921) σε σκηνοθεσία του Γερμανού πρωτοπόρου των multimedia Βάλτερ Ρούτμαν παρουσιάζεται σε μουσική της Ηρώς Φυτράκη.
Ο Ηλίας Νικολαϊδης ντύνει μουσικά την ταινία «Symphonie Diagonale» (1924) του Σουηδού ντανταϊστή ζωγράφου και κινηματογραφιστή Βίκινγκ Εγκελινγκ.
Το κινηματογραφικό ποίημα «Emak Bakia» (1926) του κορυφαίου σουρεαλιστή Μαν Ρέι ανέλαβε να επενδύσει μουσικά η Γεωργία Καλοδίκη.
Τέλος, ο Αλέξανδρος Μούζας, ο οποίος έχει αναλάβει και την καλλιτεχνική επιμέλεια της βραδιάς, γράφει μουσική για τις ταινίες «Tusalava» (1929) του Νεοζηλανδού σκηνοθέτη και γλύπτη Λεν Λάι και «Film» (1965), το μοναδικό έργο του Μπέκετ, σκηνοθετημένο από τον Αμερικανό Αλαν Σνάιντερ.
Πρόκειται για ένα 20λεπτης διάρκειας βωβό φιλμ με πρωταγωνιστή τον Μπάστερ Κίτον στον ρόλο του "Ο".
Η ταινία βασίζεται στην αρχή του εμπειριστή του 18ου αιώνα Επισκόπου Μπέρκλεϊ «Υπάρχω άρα γίνομαι αντιληπτός», όπου ο κορυφαίος αμερικάνος κωμικός του βωβού κινηματογράφου προσπαθεί να ξεφύγει από μια κάμερα-μάτι η οποία τον παρακολουθεί διαρκώς.
Τα έργα ερμηνεύει, σε πρώτη εκτέλεση, η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής υπό τη διεύθυνση του Μίλτου Λογιάδη.
Η εκδήλωση ανήκει στον κύκλο «Μετατροπίες». Πηγή: nooz.gr
Πρόκειται για ταινίες για τις οποίες η επίσημη παρτιτούρα δεν υπάρχει, πλέον, διαθέσιμη ή απλώς δεν γράφτηκε ποτέ μουσική.
Το αποτέλεσμα του εν λόγω εγχειρήματος που στηρίζεται στη σύμπραξη του συνθέτη Αλέξανδρου Μούζα, καθηγητή του Εργαστηρίου Film Scoring (Μουσικής Σύνθεσης για Media), με την Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής, θα παρουσιαστεί το Σάββατο 28 Απριλίου, στην Αίθουσα Νίκος Σκαλκώτα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών (20.00) .
Στην εκδήλωση αριστοτεχνικά και ανατρεπτικά για την εποχή τους φιλμς, έργα κορυφαίων καλλιτεχνών των αρχών του 20ού αιώνα, «ντύνονται» με σημερινές, νεωτεριστικές μουσικές συνθέσεις
'Ετσι, η «αφηρημένα εικαστική» ταινία «Lictspiel, Opus I» (1921) σε σκηνοθεσία του Γερμανού πρωτοπόρου των multimedia Βάλτερ Ρούτμαν παρουσιάζεται σε μουσική της Ηρώς Φυτράκη.
Ο Ηλίας Νικολαϊδης ντύνει μουσικά την ταινία «Symphonie Diagonale» (1924) του Σουηδού ντανταϊστή ζωγράφου και κινηματογραφιστή Βίκινγκ Εγκελινγκ.
Το κινηματογραφικό ποίημα «Emak Bakia» (1926) του κορυφαίου σουρεαλιστή Μαν Ρέι ανέλαβε να επενδύσει μουσικά η Γεωργία Καλοδίκη.
Τέλος, ο Αλέξανδρος Μούζας, ο οποίος έχει αναλάβει και την καλλιτεχνική επιμέλεια της βραδιάς, γράφει μουσική για τις ταινίες «Tusalava» (1929) του Νεοζηλανδού σκηνοθέτη και γλύπτη Λεν Λάι και «Film» (1965), το μοναδικό έργο του Μπέκετ, σκηνοθετημένο από τον Αμερικανό Αλαν Σνάιντερ.
Πρόκειται για ένα 20λεπτης διάρκειας βωβό φιλμ με πρωταγωνιστή τον Μπάστερ Κίτον στον ρόλο του "Ο".
Η ταινία βασίζεται στην αρχή του εμπειριστή του 18ου αιώνα Επισκόπου Μπέρκλεϊ «Υπάρχω άρα γίνομαι αντιληπτός», όπου ο κορυφαίος αμερικάνος κωμικός του βωβού κινηματογράφου προσπαθεί να ξεφύγει από μια κάμερα-μάτι η οποία τον παρακολουθεί διαρκώς.
Τα έργα ερμηνεύει, σε πρώτη εκτέλεση, η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής υπό τη διεύθυνση του Μίλτου Λογιάδη.
Η εκδήλωση ανήκει στον κύκλο «Μετατροπίες». Πηγή: nooz.gr