Ένας 32χρονος οδηγός ταξί από τη Γάζα της Παλαιστίνης κατασκεύασε ένα ηλεκτρικό όχημα ως απάντηση στην έλλειψη καυσίμων που αντιμετωπίζει η περιοχή. Ο Μουντέρ-αλ-Κασάς αποφάσισε πως η επένδυση σε ένα ηλεκτρικό ταξί θα ήταν μια φθηνή λύση που θα του εξοικονομούσε όχι μόνο χρήμα αλλά και το χρόνο της αναμονής στις ουρές των πρατηρίων βενζίνης.
Παρότι κάτοχος πτυχίου στις Πολιτικές Επιστήμες, ο Κασάς κατασκεύασε μόνος το όχημά του, χρησιμοποιώντας ανακυκλωμένα υλικά, αφού διαμόρφωσε την οροφή της οικίας του σε εργαστήριο για πολλούς μήνες.
Ως συλλέκτης παλιών ηλεκτρονικών γκάτζετ ο Κασάς ήταν εξοικοιωμένος με την απαιτούμενη τεχνολογία για την κατασκευή ενός υποτυπώδους ηλεκτρικού οχήματος. Επέλεξε να κατασκευάσει τον σκελετό εξολοκλήρου από ξύλο, ενώ προμηθεύτηκε ελαστικά από μια παρακείμενη μάντρα. Το ταξί του Κασάς αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα 19 χλμ/ώρα η οποία είναι αρκετή για τις μετακινήσεις στην πόλη. Το κόστος κατασκευής δεν ξεπέρασε τα 1000 δολάρια (περίπου 750 Ευρώ με την τρέχουσα ισοτιμία).
Μιλώντας στο AFP ο πολυμήχανος ταξιτζής δήώσε πως στόχος του ήταν “η κατασκευή ενός οχήματος προσαρμοσμένου στις συνθήκες που επικρατούν στη Γάζα όπου οι πολίτες περιμένουν με τις ώρες στα πρατήρια βενζίνης για να προμηθευτούν πανάκριβα καύσιμα”.
Φιλοδοξία του Κασάς είναι να καταστήσει τη Γάζα “αυτάρκη ενεργειακά” ή να κατασκευάσει ένα ηλιακό αυτοκίνητο. Ωστόσο, παραδέχεται πως σε κάποιον άλλο τόπο θα είχε περισσότερες ευκαιρίες να πραγματοποιήσει τα σχέδιά του. “Χρειαζόμαστε καθοδήγηση και ενθάρρυνση εδώ”, λέει και προσθέτει πως “κανείς δεν ενδιαφέρεται να ενθαρρύνει τα νέα παιδιά να σπουδάσουν θετικές επιστήμες, να είναι καινοτόμα και να αναπτύξουν τις δεξιότητές τους”.
Τα μειονεκτήματα του “πράσινου” ταξί; Μπορεί να μεταφέρει μέχρι δύο άτομα, αναπτύσσει χαμηλή ταχύτητα και πρέπει να φορτιστεί για πέντε ώρες ώστε να αποκτήσει αυτονομία τεσσάρων. Τουλάχιστον είναι φτιαγμένο από ανακυκλωμένα υλικά. Πηγή: econews.gr
Παρότι κάτοχος πτυχίου στις Πολιτικές Επιστήμες, ο Κασάς κατασκεύασε μόνος το όχημά του, χρησιμοποιώντας ανακυκλωμένα υλικά, αφού διαμόρφωσε την οροφή της οικίας του σε εργαστήριο για πολλούς μήνες.
Ως συλλέκτης παλιών ηλεκτρονικών γκάτζετ ο Κασάς ήταν εξοικοιωμένος με την απαιτούμενη τεχνολογία για την κατασκευή ενός υποτυπώδους ηλεκτρικού οχήματος. Επέλεξε να κατασκευάσει τον σκελετό εξολοκλήρου από ξύλο, ενώ προμηθεύτηκε ελαστικά από μια παρακείμενη μάντρα. Το ταξί του Κασάς αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα 19 χλμ/ώρα η οποία είναι αρκετή για τις μετακινήσεις στην πόλη. Το κόστος κατασκευής δεν ξεπέρασε τα 1000 δολάρια (περίπου 750 Ευρώ με την τρέχουσα ισοτιμία).
Μιλώντας στο AFP ο πολυμήχανος ταξιτζής δήώσε πως στόχος του ήταν “η κατασκευή ενός οχήματος προσαρμοσμένου στις συνθήκες που επικρατούν στη Γάζα όπου οι πολίτες περιμένουν με τις ώρες στα πρατήρια βενζίνης για να προμηθευτούν πανάκριβα καύσιμα”.
Φιλοδοξία του Κασάς είναι να καταστήσει τη Γάζα “αυτάρκη ενεργειακά” ή να κατασκευάσει ένα ηλιακό αυτοκίνητο. Ωστόσο, παραδέχεται πως σε κάποιον άλλο τόπο θα είχε περισσότερες ευκαιρίες να πραγματοποιήσει τα σχέδιά του. “Χρειαζόμαστε καθοδήγηση και ενθάρρυνση εδώ”, λέει και προσθέτει πως “κανείς δεν ενδιαφέρεται να ενθαρρύνει τα νέα παιδιά να σπουδάσουν θετικές επιστήμες, να είναι καινοτόμα και να αναπτύξουν τις δεξιότητές τους”.
Τα μειονεκτήματα του “πράσινου” ταξί; Μπορεί να μεταφέρει μέχρι δύο άτομα, αναπτύσσει χαμηλή ταχύτητα και πρέπει να φορτιστεί για πέντε ώρες ώστε να αποκτήσει αυτονομία τεσσάρων. Τουλάχιστον είναι φτιαγμένο από ανακυκλωμένα υλικά. Πηγή: econews.gr