Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα βρίσκονται στο επίκεντρο του σχεδιασμού για «πράσινες» μεταφορές, καθώς δεν παράγουν καυσαέρια και η ρύπανση του αέρα που προκαλούν περιορίζεται σε τοπικό επίπεδο.
Ωστόσο, οι επικριτές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αναφέρουν ότι τα οχήματα αυτά είναι τόσο «πράσινα» όσο η ηλεκτρική ενέργεια που χρησιμοποιούν.
Πιο συγκεκριμένα, αν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τροφοδοτούνται με ρεύμα που παράγεται από την καύση ορυκτών καυσίμων, τότε απελευθερώνουν αέρια του θερμοκηπίου, ωστόσο και πάλι οι εκπομπές είναι αρκετά χαμηλότερες συγκριτικά με τις εκπομπές των αυτοκινήτων που διαθέτουν μηχανές εσωτερικής καύσης.
Πρόσφατη έρευνα του Διεθνούς Συμβουλίου Καθαρών Μεταφορών (ICCT) προέβλεψε ότι μέχρι το 2015 το ηλεκτρικό Nissan Leaf θα εκλύει 20 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα (γρ./χλμ) αν κυκλοφορεί στους δρόμους της Γαλλίας, η οποία στηρίζεται στην πυρηνική ενέργεια. Το ίδιο όχημα ωστόσο θα εκλύει 114 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα (γρ./χλμ) στο Ηνωμένο Βασίλειο, που εξαρτάται από ρυπογόνες μονάδες.
Ξεχωριστή έρευνα του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Ηλεκτρικών Αυτοκινήτων εκτιμά ότι οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που φορτίζεται στην Πολωνία ή το Λουξεμβούργο, που εξαρτώνται από τον άνθρακα, φτάνουν τα 130γρ./χλμ – όσο δηλαδή και το ανώτατο όριο της ΕΕ για τα αυτοκίνητα με μηχανή εσωτερικής καύσης από το 2015.
Ωστόσο, υπολογίζεται ότι στις ΗΠΑ και την Κίνα οι εκπομπές ρύπων από ένα ηλεκτροκίνητο όχημα είναι ακόμα υψηλότερες, στα 136 γρ./χλμ και 182 γρ./χλμ αντίστοιχα.
«Τα στατιστικά αυτά δεν είναι ευρέως γνωστά», δήλωσε ο κ. Greg Archer από τη ΜΚΟ Μεταφορές και Περιβάλλον.
«Αναμφισβήτητα έχει γίνει μεγάλη εκστρατεία για τα βραχυπρόθεσμα οφέλη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ωστόσο μακροπρόθεσμα δεν αποδεικνύεται και τόσο επιτυχημένη τεχνολογία».
«Αν θέλουμε να έχουμε μια πράσινη ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων πρέπει πρώτα να βγάλουμε τον άνθρακα από το ευρωπαϊκό ηλεκτρικό δίκτυο», τόνισε ο κ. Archer.
Μείωση της κατανάλωσης καυσίμων κατά 50% μέχρι το 2030
Στο μεταξύ δυο νέες έρευνες της Διεθνούς Υπηρεσίας Ενέργειας (IEA) με έδρα το Παρίσι υποστηρίζουν ότι με την υιοθέτηση συγκεκριμένων πολιτικών και τεχνολογιών η κατανάλωση καυσίμων στα αυτοκίνητα θα μπορούσε να μειωθεί κατά το ήμισυ μέχρι το 2030.
Και οι δυο έρευνες καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι πολλές «πράσινες» τεχνολογίες, ικανές να βελτιώσουν την αποδοτικότητα των καυσίμων στον τομέα της αυτοκίνησης, είναι σήμερα εμπορικά βιώσιμες, ωστόσο παρουσιάζουν χαμηλή διείσδυση στην αγορά.
Για να αλλάξει η εικόνα οι κυβερνήσεις πρέπει να υιοθετήσουν πακέτο μέτρων, στα οποία θα περιλαμβάνεται η σήμανση εξοικονόμησης καυσίμων και η παροχή κινήτρων για επενδύσεις σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Οι μελέτες μάλιστα υποστηρίζουν ότι με την εφαρμογή καινοτόμων πολιτικών η ζήτηση για πετρέλαιο μπορεί να παραμένει σταθερή μέχρι το 2050 ακόμα και αν ο αριθμός των αυτοκινήτων στους δρόμους διπλασιαστεί. Πηγή: econews.gr
Ωστόσο, οι επικριτές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αναφέρουν ότι τα οχήματα αυτά είναι τόσο «πράσινα» όσο η ηλεκτρική ενέργεια που χρησιμοποιούν.
Πιο συγκεκριμένα, αν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τροφοδοτούνται με ρεύμα που παράγεται από την καύση ορυκτών καυσίμων, τότε απελευθερώνουν αέρια του θερμοκηπίου, ωστόσο και πάλι οι εκπομπές είναι αρκετά χαμηλότερες συγκριτικά με τις εκπομπές των αυτοκινήτων που διαθέτουν μηχανές εσωτερικής καύσης.
Πρόσφατη έρευνα του Διεθνούς Συμβουλίου Καθαρών Μεταφορών (ICCT) προέβλεψε ότι μέχρι το 2015 το ηλεκτρικό Nissan Leaf θα εκλύει 20 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα (γρ./χλμ) αν κυκλοφορεί στους δρόμους της Γαλλίας, η οποία στηρίζεται στην πυρηνική ενέργεια. Το ίδιο όχημα ωστόσο θα εκλύει 114 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα (γρ./χλμ) στο Ηνωμένο Βασίλειο, που εξαρτάται από ρυπογόνες μονάδες.
Ξεχωριστή έρευνα του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Ηλεκτρικών Αυτοκινήτων εκτιμά ότι οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που φορτίζεται στην Πολωνία ή το Λουξεμβούργο, που εξαρτώνται από τον άνθρακα, φτάνουν τα 130γρ./χλμ – όσο δηλαδή και το ανώτατο όριο της ΕΕ για τα αυτοκίνητα με μηχανή εσωτερικής καύσης από το 2015.
Ωστόσο, υπολογίζεται ότι στις ΗΠΑ και την Κίνα οι εκπομπές ρύπων από ένα ηλεκτροκίνητο όχημα είναι ακόμα υψηλότερες, στα 136 γρ./χλμ και 182 γρ./χλμ αντίστοιχα.
«Τα στατιστικά αυτά δεν είναι ευρέως γνωστά», δήλωσε ο κ. Greg Archer από τη ΜΚΟ Μεταφορές και Περιβάλλον.
«Αναμφισβήτητα έχει γίνει μεγάλη εκστρατεία για τα βραχυπρόθεσμα οφέλη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ωστόσο μακροπρόθεσμα δεν αποδεικνύεται και τόσο επιτυχημένη τεχνολογία».
«Αν θέλουμε να έχουμε μια πράσινη ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων πρέπει πρώτα να βγάλουμε τον άνθρακα από το ευρωπαϊκό ηλεκτρικό δίκτυο», τόνισε ο κ. Archer.
Μείωση της κατανάλωσης καυσίμων κατά 50% μέχρι το 2030
Στο μεταξύ δυο νέες έρευνες της Διεθνούς Υπηρεσίας Ενέργειας (IEA) με έδρα το Παρίσι υποστηρίζουν ότι με την υιοθέτηση συγκεκριμένων πολιτικών και τεχνολογιών η κατανάλωση καυσίμων στα αυτοκίνητα θα μπορούσε να μειωθεί κατά το ήμισυ μέχρι το 2030.
Και οι δυο έρευνες καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι πολλές «πράσινες» τεχνολογίες, ικανές να βελτιώσουν την αποδοτικότητα των καυσίμων στον τομέα της αυτοκίνησης, είναι σήμερα εμπορικά βιώσιμες, ωστόσο παρουσιάζουν χαμηλή διείσδυση στην αγορά.
Για να αλλάξει η εικόνα οι κυβερνήσεις πρέπει να υιοθετήσουν πακέτο μέτρων, στα οποία θα περιλαμβάνεται η σήμανση εξοικονόμησης καυσίμων και η παροχή κινήτρων για επενδύσεις σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Οι μελέτες μάλιστα υποστηρίζουν ότι με την εφαρμογή καινοτόμων πολιτικών η ζήτηση για πετρέλαιο μπορεί να παραμένει σταθερή μέχρι το 2050 ακόμα και αν ο αριθμός των αυτοκινήτων στους δρόμους διπλασιαστεί. Πηγή: econews.gr