«Αόρατο» κράνος για ποδηλάτες

Κακά τα ψέμματα, το κράνος μπορεί να σώζει ζωές, η χρήση του όμως ειδικά για μεγάλο χρονικό διάστημα και ιδίως τους καλοκαιρινούς μήνες δεν είναι και ό,τι πιο ευχάριστο για τους αναβάτες και τους ποδηλάτες.

Γι’αυτό το λόγο μια νέα εταιρία από την Σουηδία, ή Hövding εφήυρε ένα «αόρατο» κράνος το οποίο ενεργοποιείται μόνο σε περίπτωση πτώσης ή σύγκρουσης.

Πρόκειται για έναν αερόσσακο που φοριέται γύρω από τον λαιμό. Χρησιμοποιώντας επιταχυνσιόμετρο και γυροσκόπιο μπορεί να ανιχνεύσει απότομες κινήσεις που δείχνουν πως ο ποδηλάτης είχε πτώση ή ατύχημα. Σε περίπτωση που συμβεί αυτό, μια μικροσκοπική τρόμπα αερίου φουσκώνει αυτόματα τον αερόσακκο ο οποίος παίρνει το σχήμα κράνους, προστατεύοντας επαρκώς τον αναβάτη από πτώση ή πρόσκρουση.

Το προϊόν και ολόκληρη η εταιρεία πίσω από αυτό το εγχείρημα ξεκίνησε ως διπλωματική εργασία δυο φοιτητριών στο πανεπιστημίου του Lund, της Anna Haupt και της Terese Alstinat. Μετά από πέντε χρόνια ερευνών και 10 εκατομμύρια δολάρια, αφού συμβουλεύτικαν ειδικούς και πειραματίστηκαν κυρίως με μοτοσυκλέτες (αν και το κράνος είναι μόνο για ποδηλάτες) η Hövding είναι πια έτοιμη να περάσει στην μαζική παραγωγή του.

Δυστυχώς όμως δεν λείπουν και τα προβλήματα, τα οποία είναι αρκετά. Μπορεί να προωθείται ως «αόρατο» κράνος, η αλήθεια όμως είναι πως είναι αρκετά ορατό, αφού φοριέται ως κολάρο. Το βάρος του επίσης, στα 700 γραμμάρια το κάνει όχι μόνο αρκετά αισθητό αλλά πολύ πιο βαρύ από ένα κοινό κράνος. Κάποιοι χρήστες μάλιστα ανέφεραν πως τους προκαλούσε αίσθημα ασφυξίας όσο ήταν τυλιγμένο γύρω από τον λαιμό τους.

Το κόστος του επίσης αγγίζει τα 600 δολάρια, ή 485 ευρώ. Κόστος που σε καμία περίπτωση δεν θεωρείται απαγορευτικό από τη στιγμή που σώζει ζωές, δυστυχώς όμως το «αόρατο» κράνος μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο μια φορά. Αν σκεφτούμε πως ένα υψηλής ποιότητας κράνος για ποδηλάτες διατίθεται στο ένα τρίτο αυτής της τιμής και πως κάποια από αυτά (αναλόγως του ατυχήματος) μπορούν να ξαναχρησιμοποιηθούν, θα κρίναμε την τιμή όντως απαγορευτική.

Αποτελεί όμως ένα πολύ ενδιαφέρον proof of concept και δίνει πολλές ελπίδες για την δημιουργία λιγότερο παρεμβατικών μεθόδων προστασίας στο μέλλον, τόσο για ποδηλάτες όσο και για αναβάτες. Πηγή: techit.gr