STEM: «Ο καλύτερος τρόπος αλληλεπίδρασης με εικονικούς κόσμους»

Ένα βήμα πιο κοντά στον μέσο καταναλωτή φαίνεται να φέρνει την εικονική πραγματικότητα (virtual reality) το σύστημα ασύρματου ελέγχου STEM, οι δημιουργοί του οποίου απευθύνθηκαν στο Kickstarter για χρηματοδότηση. Το ζητούμενο ποσό έχει ήδη ξεπεραστεί κατά πολύ, καθώς ζητήθηκαν 250.000 δολάρια και μέχρι στιγμής έχουν συγκεντρωθεί περίπου 490.000, με 26 ημέρες να παραμένουν για την ολοκλήρωση της διαδικασίας.

Το STEM είναι ένα ασύρματο σύστημα ελέγχου ανίχνευσης χειρονομιών, το οποίο αναπτύσσεται από την Sixense, γνωστή και από το χειριστήριο Razer Hydra. Απευθύνεται στους gamers, και φιλοδοξεί να αλλάξει τα δεδομένα στο χώρο, δίνοντας τη δυνατότητα σε παιχνίδια για PC, Mac και Linux να «αντιλαμβάνονται» τη θέση και τις κινήσεις του παίκτη.

Παρεμφερή χαρακτηριστικά υπάρχουν και στο Razer Hydra, ωστόσο είναι η πρώτη φορά που ένα τέτοιο σύστημα παρουσιάζεται ασύρματο. Το STEM αποτελείται από πολλαπλά κομμάτια (βάση, χειριστήριο και μονάδες που μπορούν να τοποθετούνται στα μέλη του παίκτη) και έχει τη δυνατότητα να παρακολουθεί τις κινήσεις του σώματος και του κεφαλιού του παίκτη. Το σύστημα θεωρείται πως θα «δέσει» ιδανικά με το Oculus Rift, που αποτελεί το πλέον φιλόδοξο σετ εικονικής πραγματικότητας αυτή τη στιγμή και απευθύνθηκε επίσης στο Kickstarter για τη χρηματοδότηση της ανάπτυξής του, ή το Virtuix Omni.



Σύμφωνα με τους δημιουργούς του, που περιγράφουν το STEM ως μία ασύρματη πλατφόρμα ανίχνευσης κίνησης για βιντεοπαιχνίδια, εικονική πραγματικότητα κ.α, το σύστημα επιτρέπει τη «φυσική» και «ενστικτώδη» αλληλεπίδραση με τα παιχνίδια, ανιχνεύοντας τη θέση και τον προσανατολισμό του χρήστη όπου και αν αυτός βρίσκεται: καθισμένος μπροστά στον υπολογιστή του, ή κινούμενος σε ολόκληρο το σαλόνι. Το σύστημα υποστηρίζει πέντε ασύρματα modules (STEMs), που καλύπτουν όλον τον χρήστη, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα πρόσδεσης ενός STEM στο σώμα του χρήστη ή άλλες συσκευές και αντικείμενα, μέσω ενός STEM Pack.

H Sixense απευθύνεται στην κοινότητα των developers για την ανάπτυξη παιχνιδιών και λογισμικού που θα επιτρέπουν στον χρήστη να εκμεταλλεύεται πλήρως τις δυνατότητες του συστήματος, που, κατά την εταιρεία, αποτελεί τον «καλύτερο τρόπο αλληλεπίδρασης με εικονικούς κόσμους». Ο τμηματικός χαρακτήρας του συστήματος το καθιστά «ευέλικτο», με τους δημιουργούς του να προτείνουν και τοποθέτησή του σε πληθώρα συσκευών, όπως άλλα σετ εικονικής πραγματικότητας, αλλά και σπαθιά, ρόπαλα του μπέιζμπολ κ.α. Το σχετικό software development kit είναι διαθέσιμο για Windows, Mac OS και Linux. Πηγή: naftemporiki.gr