Η σεξουαλικότητα, οι πολιτικές πεποιθήσεις, ακόμα και η νοημοσύνη μπορεί να φανεί από τα πράγματα που επιλέγετε να κάνετε ”like” στο Facebook, φανερώνει μία νέα μελέτη. Ερευνητές στο Πανεπιστήμιο του Cambridge χρησιμοποιείσαν αλγόριθμους για να προβλέψουν τη θρησκεία, την πολιτική, τη φυλή και τις σεξουαλικές προτιμήσεις.
Η έρευνα, που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό PNAS, φωτογραφίζει εκπληκτικά ακριβή προσωπικά πορτρέτα, είπαν οι ερευνητές.
Τα ευρήματα θα πρέπει να “χτυπήσουν τον κώδωνα του κινδύνου” για τους χρήστες, δήλωσαν οι σχεδιαστές καμπανιών στα Social Media.
Η μελέτη χρησιμοποίησε 58.000 εθελοντές, οι οποίοι εκτός από τα “like” τους στο Facebook και τις δημογραφικές πληροφορίες τους, πήραν μέρος και σε ψυχομετρικά τεστ – τα οποία είχαν σχεδιαστεί για να τονίσουν τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας τους.
Τα Facebook likes μπήκαν σε αλγορίθμους για να συνδυαστούν με τις πληροφορίες από τα τεστ προσωπικότητας.
Οι αλγόριθμοι αποδείχθηκαν 88% ακριβείς για τον προσδιορισμό της ανδρικής σεξουαλικότητας, 95% ακριβείς στη διάκριση μεταξύ Αφρο-Αμερικανών και Λευκών-Αμερικανών και 85% στην διαφοροποίηση μεταξύ Ρεπουμπλικανών από Δημοκρατικών.
Χριστιανοί και μουσουλμάνοι ταξινομήθηκαν σωστά στο 82% των περιπτώσεων, η κατάσταση της σχέσης και η κατάχρηση ουσιών προβλέφτηκε με ακρίβεια σε ποσοστά μεταξύ 65% και 73%.
Τα links που κλικαρίστηκαν πιο σπάνια αποκάλυψαν αυτά τα χαρακτηριστικά. Λιγότεροι από 5% των ομοφυλόφιλων χρηστών έκαναν κλικ σε προφανή like όπως όπως ο γάμος ομοφυλοφίλων, για παράδειγμα.
Αντ ‘αυτού, οι αλγόριθμοι συγκέντρωσαν τεράστια ποσά like, από μουσικές προτιμήσεις και τηλεοπτικά προγράμματα για την δημιουργία των προσωπικών προφίλ.
Επίσης, βγήκαν στο φως μερικά παράξενα ταιριάσματα.
“Οι άνθρωποι με υψηλή νοημοσύνη που προτιμούσαν τις τηγανιτές πατάτες σε σγουρό σχήμα και τους άρεσε το Dark Knight έτειναν να έχουν λιγότερους φίλους στο Facebook”, δήλωσε ο συγγραφέας της έρευνας David Stillwell.
Η μελέτη αυτή, απ’ ότι φαίνεται, θα είναι μουσική στα αυτιά για τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στα Social Media και βγάζουν χρήματα μέσω εξατομικευμένων καμπανιών μάρκετινγκ.
Όμως, οι ερευνητές προειδοποίησαν ότι τα ψηφιακά προφίλ που δημιουργούν οι άνθρωποι απειλούν επίσης και την ιδιωτική τους ζωή.
“Εκτιμώ τις αυτοματοποιημένες προτάσεις για βιβλία, ή το ότι το Facebook επιλέγει τις πιο σχετικές ιστορίες για το newsfeed μου. Ωστόσο, μπορώ να φανταστώ καταστάσεις στις οποίες τα ίδια δεδομένα και αυτή η τεχνολογία μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να προβλέψει τις πολιτικές πεποιθήσεις ή τον σεξουαλικό προσανατολισμό, κάτι που συνιστά απειλή για την ελευθερία ή ακόμα και την ίδια τη ζωή”, δήλωσε ο Michael Kosinski, επικεφαλής ερευνητής για το έργο.
Υπάρχουν απλά πράγματα που μπορούν να κάνουν οι χρήστες, είπε ο κ. Stillwell.
“Τα Facebook likes είναι δημόσιαse από προεπιλογή, αλλά δεν σε αναγκάζει το Facebook να τα δημοσιοποιείς. Έχεις την επιλογή να αλλάξεις τις ρυθμίσεις απορρήτου σου.”
Τόνισε ότι τα αποτελέσματα είχαν επιπτώσεις πέρα από τα Social Media και σε όλα τα ψηφιακά αρχεία – από το ιστορικό του browser έως τις αναζητήσεις στο διαδίκτυο.
“Αυτή η έρευνα θα πρέπει να χτυπήσει τον κώδωνα του κινδύνου για όποιον πιστεύει ότι οι ρυθμίσεις απορρήτου είναι η λύση για την προστασία των προσωπικών δεδομένων στο διαδίκτυο. Πρέπει να ξανασκεφτούμε ριζικά τον όγκο των δεδομένων που μοιραζόμαστε οικειοθελώς“, δήλωσε ο Nick Pickles, διευθυντής του Big Brother Watch Group.
“Να μοιραζόμαστε (διαδικτυακά) ατομικές προτιμήσεις ή σελίδες μπορεί να μην φαίνεται ενοχλητικό, αλλά αυτό επιτρέπει σε κάποιους να κατηγοριοποιούν τα άτομα και να προβλέπουν τις συμπεριφορές τους σε πολύ προσωπικές και ευαίσθητες περιοχές απ’ ότι οι ίδιοι οι άνθρωποι μπορούν να συνειδητοποιήσουν.”
“Για άλλη μια φορά, είναι σαφής η έλλειψη διαφάνειας σχετικά με το πώς χρησιμοποιούνται τα δεδομένα των χρηστών και αυτό οδηγεί σε εντελώς δικαιολογημένους φόβους σχετικά με το την εμπορική αξιοποίηση τους”. Πηγή: secnews.gr
Η έρευνα, που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό PNAS, φωτογραφίζει εκπληκτικά ακριβή προσωπικά πορτρέτα, είπαν οι ερευνητές.
Τα ευρήματα θα πρέπει να “χτυπήσουν τον κώδωνα του κινδύνου” για τους χρήστες, δήλωσαν οι σχεδιαστές καμπανιών στα Social Media.
Η μελέτη χρησιμοποίησε 58.000 εθελοντές, οι οποίοι εκτός από τα “like” τους στο Facebook και τις δημογραφικές πληροφορίες τους, πήραν μέρος και σε ψυχομετρικά τεστ – τα οποία είχαν σχεδιαστεί για να τονίσουν τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας τους.
Τα Facebook likes μπήκαν σε αλγορίθμους για να συνδυαστούν με τις πληροφορίες από τα τεστ προσωπικότητας.
Οι αλγόριθμοι αποδείχθηκαν 88% ακριβείς για τον προσδιορισμό της ανδρικής σεξουαλικότητας, 95% ακριβείς στη διάκριση μεταξύ Αφρο-Αμερικανών και Λευκών-Αμερικανών και 85% στην διαφοροποίηση μεταξύ Ρεπουμπλικανών από Δημοκρατικών.
Χριστιανοί και μουσουλμάνοι ταξινομήθηκαν σωστά στο 82% των περιπτώσεων, η κατάσταση της σχέσης και η κατάχρηση ουσιών προβλέφτηκε με ακρίβεια σε ποσοστά μεταξύ 65% και 73%.
Τα links που κλικαρίστηκαν πιο σπάνια αποκάλυψαν αυτά τα χαρακτηριστικά. Λιγότεροι από 5% των ομοφυλόφιλων χρηστών έκαναν κλικ σε προφανή like όπως όπως ο γάμος ομοφυλοφίλων, για παράδειγμα.
Αντ ‘αυτού, οι αλγόριθμοι συγκέντρωσαν τεράστια ποσά like, από μουσικές προτιμήσεις και τηλεοπτικά προγράμματα για την δημιουργία των προσωπικών προφίλ.
Επίσης, βγήκαν στο φως μερικά παράξενα ταιριάσματα.
“Οι άνθρωποι με υψηλή νοημοσύνη που προτιμούσαν τις τηγανιτές πατάτες σε σγουρό σχήμα και τους άρεσε το Dark Knight έτειναν να έχουν λιγότερους φίλους στο Facebook”, δήλωσε ο συγγραφέας της έρευνας David Stillwell.
Η μελέτη αυτή, απ’ ότι φαίνεται, θα είναι μουσική στα αυτιά για τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στα Social Media και βγάζουν χρήματα μέσω εξατομικευμένων καμπανιών μάρκετινγκ.
Όμως, οι ερευνητές προειδοποίησαν ότι τα ψηφιακά προφίλ που δημιουργούν οι άνθρωποι απειλούν επίσης και την ιδιωτική τους ζωή.
“Εκτιμώ τις αυτοματοποιημένες προτάσεις για βιβλία, ή το ότι το Facebook επιλέγει τις πιο σχετικές ιστορίες για το newsfeed μου. Ωστόσο, μπορώ να φανταστώ καταστάσεις στις οποίες τα ίδια δεδομένα και αυτή η τεχνολογία μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να προβλέψει τις πολιτικές πεποιθήσεις ή τον σεξουαλικό προσανατολισμό, κάτι που συνιστά απειλή για την ελευθερία ή ακόμα και την ίδια τη ζωή”, δήλωσε ο Michael Kosinski, επικεφαλής ερευνητής για το έργο.
Υπάρχουν απλά πράγματα που μπορούν να κάνουν οι χρήστες, είπε ο κ. Stillwell.
“Τα Facebook likes είναι δημόσιαse από προεπιλογή, αλλά δεν σε αναγκάζει το Facebook να τα δημοσιοποιείς. Έχεις την επιλογή να αλλάξεις τις ρυθμίσεις απορρήτου σου.”
Τόνισε ότι τα αποτελέσματα είχαν επιπτώσεις πέρα από τα Social Media και σε όλα τα ψηφιακά αρχεία – από το ιστορικό του browser έως τις αναζητήσεις στο διαδίκτυο.
“Αυτή η έρευνα θα πρέπει να χτυπήσει τον κώδωνα του κινδύνου για όποιον πιστεύει ότι οι ρυθμίσεις απορρήτου είναι η λύση για την προστασία των προσωπικών δεδομένων στο διαδίκτυο. Πρέπει να ξανασκεφτούμε ριζικά τον όγκο των δεδομένων που μοιραζόμαστε οικειοθελώς“, δήλωσε ο Nick Pickles, διευθυντής του Big Brother Watch Group.
“Να μοιραζόμαστε (διαδικτυακά) ατομικές προτιμήσεις ή σελίδες μπορεί να μην φαίνεται ενοχλητικό, αλλά αυτό επιτρέπει σε κάποιους να κατηγοριοποιούν τα άτομα και να προβλέπουν τις συμπεριφορές τους σε πολύ προσωπικές και ευαίσθητες περιοχές απ’ ότι οι ίδιοι οι άνθρωποι μπορούν να συνειδητοποιήσουν.”
“Για άλλη μια φορά, είναι σαφής η έλλειψη διαφάνειας σχετικά με το πώς χρησιμοποιούνται τα δεδομένα των χρηστών και αυτό οδηγεί σε εντελώς δικαιολογημένους φόβους σχετικά με το την εμπορική αξιοποίηση τους”. Πηγή: secnews.gr