Νέα σύνορα έθεσε στην αεροπλοΐα το X3 της Eurocopter, καθώς το εν λόγω υβριδικό ελικόπτερο πέτυχε την ταχύτητα των 255 κόμβων (472 χιλιόμετρα ανά ώρα) σε οριζόντια πτήση στις 7 Ιουνίου. Λίγες ημέρες πριν, το Χ3 είχε επιτύχει ένα άλλο ρεκόρ, αυτό των 263 κόμβων (487 χιλιομέτρων ανά ώρα) σε βύθιση. Με αυτά τα δύο ρεκόρ, το Χ3 κατέκτησε την κορυφή στην ανεπίσημη κατάταξη ταχύτητας στα ελικόπτερα.
Το Χ3 κατάφερε να πετύχει τους 255 κόμβους σε ύψος 10.000 ποδών, σε δοκιμαστική πτήση στη νότια Γαλλία. Το συγκεκριμένο ελικόπτερο αποτελεί ένα σκάφος επίδειξης τεχνολογίας από τη Eurocopter, που συνδυάζει τις δυνατότητες κάθετης αποπροσγείωσης ενός ελικοπτέρου και τις επιδόσεις ενός ελικοφόρου αεροσκάφους.
«Δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι το Χ3 είναι ξεκάθαρα στο στοιχείο του στις υψηλές ταχύτητες» είπε ο πιλότος δοκιμών, Ερβέ Ζαμεϊράκ, συμπληρώνοντας πως τόσο στους 255 όσο και στους 263 κόμβους το Χ3 «συμπεριφερόταν» όπως έπρεπε, επιδεικνύονται μεγάλη σταθερότητα και χαμηλά επίπεδα κραδασμών.
Το Χ3 χρησιμοποιεί ένα ζεύγος κινητήρων turboshaft RTM 322 για το κύριο σύστημα έλικά του και τους δύο έλικες που είναι τοποθετημένοι σε μικρού μήκους σταθερές πτέρυγες. Η όλη ιδέα ενδείκνυται για αποστολές μεγάλων αποστάσεων σε υψηλές ταχύτητες που απαιτούν δυνατότητες κάθετης αποπροσγείωσης σε χαμηλό κόστος, όπως αποστολές έρευνας και διάσωσης (SAR) μακράς εμβέλειας, καθήκοντα ακτοφυλακής και συνοριοφυλακής, μεταφορές επιβατών σε υπεράκτιες πλατφόρμες κ.α. Επίσης, είναι μεγάλες οι δυνατότητές του προφανώς και για στρατιωτικούς σκοπούς.
Το Χ3 αναπτύχθηκε στο πλαίσιο ενός ταχέος προγράμματος που αξιοποιούσε την άτρακτο ενός ελικοπτέρου Dauphin-που, στα χέρια της Aerospatiale (στην έκδοση DGV), προκατόχου της Eurocopter, είχε επιτύχει ρεκόρ ταχύτητας 200 κόμβων το 1991. Με αυτές τις πτήσεις, το Χ3 έχει «γράψει» 140 ώρες πτήσης από την παρθενική του πτήση το Σεπτέμβριο του 2010. Πηγή: naftemporiki.gr
Το Χ3 κατάφερε να πετύχει τους 255 κόμβους σε ύψος 10.000 ποδών, σε δοκιμαστική πτήση στη νότια Γαλλία. Το συγκεκριμένο ελικόπτερο αποτελεί ένα σκάφος επίδειξης τεχνολογίας από τη Eurocopter, που συνδυάζει τις δυνατότητες κάθετης αποπροσγείωσης ενός ελικοπτέρου και τις επιδόσεις ενός ελικοφόρου αεροσκάφους.
«Δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι το Χ3 είναι ξεκάθαρα στο στοιχείο του στις υψηλές ταχύτητες» είπε ο πιλότος δοκιμών, Ερβέ Ζαμεϊράκ, συμπληρώνοντας πως τόσο στους 255 όσο και στους 263 κόμβους το Χ3 «συμπεριφερόταν» όπως έπρεπε, επιδεικνύονται μεγάλη σταθερότητα και χαμηλά επίπεδα κραδασμών.
Το Χ3 χρησιμοποιεί ένα ζεύγος κινητήρων turboshaft RTM 322 για το κύριο σύστημα έλικά του και τους δύο έλικες που είναι τοποθετημένοι σε μικρού μήκους σταθερές πτέρυγες. Η όλη ιδέα ενδείκνυται για αποστολές μεγάλων αποστάσεων σε υψηλές ταχύτητες που απαιτούν δυνατότητες κάθετης αποπροσγείωσης σε χαμηλό κόστος, όπως αποστολές έρευνας και διάσωσης (SAR) μακράς εμβέλειας, καθήκοντα ακτοφυλακής και συνοριοφυλακής, μεταφορές επιβατών σε υπεράκτιες πλατφόρμες κ.α. Επίσης, είναι μεγάλες οι δυνατότητές του προφανώς και για στρατιωτικούς σκοπούς.
Το Χ3 αναπτύχθηκε στο πλαίσιο ενός ταχέος προγράμματος που αξιοποιούσε την άτρακτο ενός ελικοπτέρου Dauphin-που, στα χέρια της Aerospatiale (στην έκδοση DGV), προκατόχου της Eurocopter, είχε επιτύχει ρεκόρ ταχύτητας 200 κόμβων το 1991. Με αυτές τις πτήσεις, το Χ3 έχει «γράψει» 140 ώρες πτήσης από την παρθενική του πτήση το Σεπτέμβριο του 2010. Πηγή: naftemporiki.gr