Έρευνα πάνω στην αυτολογοκρισία στο Facebook

Μελέτη σχετικά με την αυτολογοκρισία των χρηστών του Facebook πραγματοποίησαν δύο ερευνητές. Σκοπός είναι να αποκτήσει το δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο καλύτερη εικόνα σχετικά με τα πράγματα τα οποία «δεν λέγονται» δημοσίως. Όπως αναφέρεται σε σχετικό δημοσίευμα του Ars Technica, οι δύο ερευνητές (Σάουβικ Ντας, του Carnegie Mellon University, και Άνταμ Κρέιμερ, του Facebook), συνέλεξαν πληροφορίες από τα status και σχόλια που 3,9 εκατ. χρήστες έγραψαν, αλλά τελικά δεν δημοσίευσαν το καλοκαίρι του 2012.

Σύμφωνα με την έρευνα, μέσα σε διάστημα 17 ημερών, το 71% των χρηστών έγραψαν σχόλιο ή status (ή και τα δύο), αλλά επέλεξαν να μην το δημοσιεύσουν, σε έναν μέσο όρο 4,52 status και 3,2 σχολίων.

Όπως έδειξαν τα στοιχεία της έρευνας, ένας χρήστης είναι πιθανότερο να λογοκρίνει τον εαυτό του όταν θεωρεί ότι είναι δύσκολο να προσδιορίσει τη σύνθεση του κοινού του. Η δημοσίευση ενός update το οποίο θα είναι ορατό από όλους τους «φίλους», και το ευρύ κοινό γενικότερα, δείχνει να πτοεί αρκετούς χρήστες, λόγω της ποικιλίας που χαρακτηρίζει το «ψηφιδωτό» των ατόμων που θα το δουν. Ωστόσο, είναι λιγότερο πιθανόν να λογοκρίνει κάποιος ένα σχόλιο σε δημοσίευση κάποιου άλλου, επειδή εκεί το κοινό φαίνεται καλύτερα προσδιορισμένο.

Παρόλα αυτά, τάσεις αυτολογοκρισίας παρουσιάζονται και σε Facebook groups, τα οποία είναι συχνά αυστηρά καθορισμένα όσον αφορά στο αντικείμενό τους. Σε αυτή την περίπτωση, οι ερευνητές εκτιμούν ότι αυτό συμβαίνει επειδή οι χρήστες θεωρούν ότι από τη στιγμή που τα ενδιαφέροντα του γκρουπ είναι προκαθορισμένα, ενδεχομένως να πρέπει να είναι σίγουροι ότι κινούνται εντός των πλαισίων αυτών.

Επίσης, η έρευνα έδειξε ότι οι άνδρες είναι πιο πιθανό να προβούν σε αυτολογοκρισία από τις γυναίκες, και ακόμη περισσότερο όταν έχουν περισσότερους άνδρες φίλους. Αυτό, σύμφωνα με τους ερευνητές, δείχνει ότι οι χρήστες συμμετέχουν ευκολότερα σε συζητήσεις μεταξύ ατόμων ενός «ποικιλόχρωμου» κοινού, παρά σε συζητήσεις με «ομογενές» κοινό.

Η έρευνα σχετίζεται με τις αλλαγές στις οποίες προβαίνει το Facebook όσον αφορά στο News Feed του, καθώς το δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο εδώ και καιρό δεν αποτελεί ένα στατικό μέσο παρουσίασης updates, αλλά προωθεί υλικό ανάλογα με τα εκτιμώμενα ως ενδιαφέροντα των χρηστών του, τα οποία διαπιστώνει μέσω της μελέτης των ίδιων και των τάσεών τους. Όπως επισημαίνεται, το δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο οφείλει με κάποιον τρόπο να ενθαρρύνει τους χρήστες του να συμμετέχουν περισσότερο, «εξασφαλίζοντας» ότι οι δημοσιεύσεις τους θα αντιμετωπίζονται θετικά από το News Feed.

Κλείνοντας, στο δημοσίευμα του Ars Technica εκφράζεται ανησυχία σχετικά με την έκταση των στοιχείων που μπορεί να συγκεντρώσει για τους χρήστες του το Facebook, με αφορμή την έρευνα, ενώ υπενθυμίζεται δημοσίευμα της Wall Street Journal τον Οκτώβριο, σύμφωνα με το οποίο η εταιρεία εξετάζει το ενδεχόμενο παρακολούθησης ακόμη και των κινήσεων των mouse των χρηστών, στο πλαίσιο συγκέντρωσης συμπεριφορικών δεδομένων. Πηγή: naftemporiki.gr